Tuesday, June 15, 2010

Gulls





































4 comments:

  1. Fine farger i bildene dine. :)
    De tre første skjønner vel ikke jeg som ikke interesserer meg for fuglefoto helt vitsen med, hehe ... Men det fjerde syns jeg av en eller annen grunn var utrolig stilig. Og i grunnen også det siste. Men mest den nest siste, altså. :)

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. Fargene er mer eller mindre det som kom direkte fra kamera, denne gangen.
    Men jeg skal overbringe komplimentet til Pentaxingeniørene ;-)

    Vitsne med de tre første? Tja, det handler vel om et forsøk på å formidle en Hitchcock aktig inntrykk av den råskapen som finnes i naturen.

    Det handler altså ikke om vanlig estetikk. Derfor de litt uvanlige utsnittene.

    Det samme gjelder og for de to du liker. Dvs; i det siste er utsnittet ganske tradisjonelt. Men alle bildene handler om det samme; rein skjær råskap.

    Det at jeg må forklare hensikta tyder på at jeg ikke har lykkes helt i formidlinga. Kanskje jeg burde tydeliggjort ved å velge høy kontrast og S&H?
    Grunnen til at jeg ikke gjorde det, var at det føltes litt for klisjeaktig i dette tilfellet.

    ReplyDelete
  4. Hello from a pdml-er! I'm really enjoying these gulls. You have inspired me to look at the birds - that I see everyday at my beach on the other side of the Atlantic - in a whole new way.

    ReplyDelete