Saturday, October 3, 2009

Seljetur med Nordfjord Fotoklubb - Reker og sjitprat

This is an exception. I don't normally post party pictures. 

Festglade medemmer av Nordfjord Fotoklubb
For spesielt intereserte. Festbilder er ikke noe jeg vanligvis legger ut, men gjør et unntak denne gangen.

Alle bildene er forresten direkte konvertert fra raw, uten noen form for etterbehandling. Unntatt det siste som opplagt trengte litt korrigering ;-)





































Her burde alt ligge til rett for en verdig avslutning. Men sånn går det (altså bildet under) når man overlater avansert utstyr til amatører (Øystein Torheim). Røde øyne og total fokusbom. Manuell fokus er tydeligvis for vanskelig for Øystein.
Skeiv horisont og dårlig komp retta jeg for han, så han skulle slippe å bli så flau. Nå bør det nok sies at jeg er et usedvanlig skarpt motiv som det er vanskelig å yte full rettferdighet.Så han skal ha kred for at han prøvde.

6 comments:

  1. Hahaha, jeg tror jeg ler meg fillete. Skikkelig fokusert fest, asså!

    Og hva er vi andre om Øystein er amatør? Tør'kje forfølge tanken en gang.

    Bildene velger jeg forøvrig ikke å kommentere, klåre og fine som de er, alle sammen.

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. Klåre og fine vet jeg ikke. Men dette var det som kom ut av manuell fokus, f:2,8 og litt promille.

    ReplyDelete
  4. Jaja, det er jo bare å mobbe....må jo seiast at at det var dama bak eg ville ha fram, selfølgelig:)...han i framgrunnen er det vi kallar ei linselus......Og han var slett ikkje i vater heller..... på dette tidspunktet. Men vi hadde det jo morro vi!

    ReplyDelete
  5. Mhm CanonFreak.

    Det var selvfølgelig derfor du fanga blikket mitt og oppmuntra til posituren før du tok bildet.
    Fordi du ville ha meg til å opptre diskret.

    ReplyDelete